fbpx

Dzisiaj porozmawiamy o tym jak najlepiej dobrać dla swojej pociech kurs języka angielskiego.

Czy także masz dylemat: angielski online czy offline? A może lekcje indywidualne zamiast kursu grupowego?

Nie jesteś sama. Dla wszystkich rodziców nadchodzi trudny nowy rok szkolny. Pełen pytań bez odpowiedzi.

Nie wiemy jak będzie wyglądała nauka w szkołach, jakie obostrzenia nas czekają w poszczególnych województwach i powiatach w związku z wirusem COVID-19, i codziennie obowiązują coraz to nowsze zasady postępowania.

W tej sytuacji trudno jest planować naukę i przyszłość naszego dziecka, ale to właśnie jest w tej chwili najważniejsze.

Zanim zacznie się szał zapisów na zajęcia pozalekcyjne, zastanówmy się co będzie odpowiednie dla naszej pociechy, czy zajęcia grupowe czy może indywidualne.

Kiedy dać dziecku indywidualne lekcje angielskiego?

Jeśli dziecko jest ciche, nieśmiałe i nadwrażliwe, warto pomyśleć o lekcjach tzw. 1 to 1 czyli indywidualnych. Będą one korzystniejsze dla dziecka ponieważ wyeliminują czynniki stresujące co jest bardzo ważne w nauce. Brak pozytywnych emocji i obecność negatywnych bardzo źle wpływa na naukę, nie tylko języka angielskiego, ale jakiegokolwiek innego przedmiotu. Obecność innych dzieci na zajęciach może bardzo utrudnić dziecku koncentrację i wręcz zahamować jego postępy.

Indywidualne lekcje języka angielskiego są także korzystne w przypadku kiedy dziecku z trudem przychodzi nauka tego przedmiotu. Mówimy potocznie, że „nie ma talentu do języków”. To jest normalne, każdy z nas jest inny i ma inne zdolności. W takim przypadku dziecko może również z trudem podążać za grupą, z czym mogą wiązać się bardzo negatywne emocje wstydu i porażki. Wtedy nauka może również skończyć się fiaskiem.

Kiedy zapisać dziecko do (małej!) grupy?

Jeżeli dziecko nie ma trudności z nawiązywaniem kontaktów, jest otwarte, towarzyskie i rozmowne, grupowe lekcje angielskiego wydają się najlepszym rozwiązaniem z trzech powodów:

  1. Grupa motywuje do chodzenia i systematycznej nauki języka angielskiego.
  2. Grupa rozwija role społeczne: przyjaźnie i modele zachowań.
  3. Grupa rozkłada stres i ciężar uwagi nauczyciela z jednego na na kilkoro dzieci.

Dla dzieci młodszych: w przedszkolu i nauczaniu początkowym grupa rówieśników jest najważniejszym elementem w codziennym życiu. Jest często jedynym punktem odniesienia do każdego jego aspektu. Czasami rodzic dziwi się że jego łobuziak zachowuje się w grupie zupełnie inaczej niż w domu. To wynika z innych norm i rutyn ustalonych przez osobę obcą (nauczyciela) i akceptowanych przez wszystkich członków tej grupy.

W Union Jack na początku każdego roku szkolnego z dziećmi spisujemy taki kodeks zachowania – Kontrakt, a następnie wymagamy stosowania się do niego.

W kontrakcie dzieci same ustalają swoje wartości i reguły, więc potem, kiedy któreś z nich próbuje je łamać, to inni członkowie grupy przypominają o nich i „naprostowują” zachowanie takiego buntownika.