Procedury zajęć w Union Jack
Czas: 3 godziny lekcyjne po 45 minut, 2 przerwy po 5 minut
- Wartości Union Jack: uczyć języka skutecznie w przyjemny sposób, uczyć kompetencji miękkich takich jak umiejętność wyciągania wniosków, logiki, sporządzania notatek. (Zapoznaj się z filmami i innymi informacjami na naszej stronie internetowej: http://angielskirzeszow.pl/warsztaty-angielskiego-clever/).
- Klient czyli TWÓJ uczeń to nasz wspólny priorytet. Ciężko pracujemy żeby się do nas zapisał i prosimy CIEBIE drogi nauczycielu żeby z nami został. Możemy to osiągnąć stosując kombinację przemyślanych czynności: skutecznie przekazać wiedzę, wyegzekwować jej użycie w praktyce, nagradzać za postępy, dynamicznie i w atrakcyjny sposób prowadzić lekcje aby słuchacz nie nudził się.
- W razie kłopotów z uczniem czy też nierównego poziomu w grupie, nie podejmuj działań sam lecz zgłoś to metodykowi.
- Z uczniem słabym masz możliwość pracy dodatkowej, nienormowanej płatnej 200 PLN za 1 semestr. Na koniec semestru wypełniamy raport.
- Przyjmij nowego ucznia w grupie w specjalny sposób aby mógł się w niej dobrze poczuć. Należy zaplanować jakieś ćwiczenie integracyjne i na chwilę „postawić nowego ucznia na piedestale” aby pokazać mu ze wszyscy cieszymy się że do nas dołączył. Jest to bardzo ważne by poczuł się dobrze.
- Nie wygłaszaj krytyki na temat wybranej książki lub innych aspektów przy słuchaczu lub jego rodzicu.
- Szanuj mienie szkoły. Jeśli kończysz zajęcia zadbaj o porządek w sali, nie zostawiaj pyt CD w odtwarzaczu, zamykaj okna i drzwi, gaś światła i komputery. Poproś słuchaczy o pomoc. Możesz nawet skończyć lekcje kilka minut wcześniej by mieć czas na te czynności.
- Rzetelnie przygotuj się do zajęć, biorąc pod uwagę nasz system 2+1 czyli dwie godziny zajęć plus jedna godzina konwersacji (można w innej kolejności po ustaleniu z metodykiem). Podczas zajęć realizuj program podręcznika wiodącego, urozmaicając go atrakcyjnymi technikami aktywizującymi np. Storytelling lub Videotelling (też do omówienia z metodykiem). Podczas konwersacji nie stosuj podręcznika ani książki ćwiczeń, lecz konwersacje lub gry i zabawy językowe. BARDZO MILE WIDZIANE SCENKI Z ŻYCIA CODZIENNEGO TYPU: W RESTAURACJI, W SKLEPIE ITP.
- kopie lub wydruki możesz zlecić dzień/kilka godzin wcześniej w sekretariacie, np. Mailem/sms-em
- Przyjdź 15 minut wcześniej
- Zaopiekuj się swoją grupą – poproś o wejście do sali i zajęcie swojego miejsca. Jest to ważne ze względu na małą ilość miejsca w sekretariacie i w holu. Nie chcemy aby słuchacze siedzieli obok nas i słuchali naszej wymiany zdań prawda?
- Stosuj materiały dodatkowe z Banku Materiałów, który w skrócie nazwałyśmy BOX oraz różne rekwizyty typu: łapki na muchy do flashcards, papier toaletowy, sznurek i żabki do prania oraz inne według uznania, a także ćwiczenia nie wymagające siedzenia w ławce, aktywizujące słuchacza.
- Stosuj na każdych zajęciach nagrody i kary w postaci odpowiednich pieczątek, naklejek, słodyczy lub innych. Przy grupach starszych – mile widziane własne pomysły.
- Uzupełniaj dziennik elektroniczny w trakcie zajęć – albo w szkole na komputerze albo na aplikacji mobilnej Langlion.
- Aby łatwiej się pracowało odkładaj wzięte materiały na miejsce (książki, płyty, gry i zabawy z BOX’a) i dbaj o ich stan.
- Wypożyczone do domu książki wpisz na specjalnie do tego celu przygotowaną listę.
- Koniecznie utrzymuj bieżącą komunikację – odbieraj maile i odpowiadaj na smsy.
Zajęcia
- Przychodzimy 15 minut wcześniej dobrze przygotowani na lekcje. Prowadzimy przeważnie 3 godziny lekcyjne pod rząd – z dwoma pięciominutowymi przerwami. Pierwsze dwie godziny to praca z podręcznikiem kursowym, kolejna to konwersacje.
- Tematy i przebieg zajęć odnotowujemy w dzienniku elektronicznym w ten sposób:
- Temat i główne elementy językowe zajęć lekcyjnych,
- Temat i główne elementy językowe zajęć konwersacyjnych,
- Kolor fiszek.
2. Dzieci noszą własne zeszyty i piórniki i prowadzą rzetelne notatki wraz z odnotowaniem zadania domowego.
Czasem słyszymy krytykę zeszytów: „a po co, przecież mają ćwiczenia.”
Prowadzenie zeszytów zapewnia poczucie bezpieczeństwa i zawsze rodzic
oraz słuchacz wie co było na ostatnich lekcjach.
Notatka z lekcji ma zawierać treść:
- Lekcja, temat, słówka,
- inne informacje (np. gramatyka, praca pisemna) oraz na koniec zadanie domowe, można także dyktować dzieciom notatkę dla rodzica.
- Fiszki – ENGLISH CODE
Pod koniec każdych zajęć przygotowujemy fiszki i egzekwujemy pracę z nimi w domu. W tym samym oraz następnym dniu. Więcej o English Code: http://angielskirzeszow.pl/english-code-czyli- efektywna-nauka-slowek/
5. Po lekcji
Nie uciekamy, zostajemy na 5 minut i dzielimy się z rodzicami uwagami i prosimy ich o pracę z dzieckiem dodatkowo w domu.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dzwoń do mnie: 668804802 (Sylwia) lub do Anetki 608064313.
Każda grupa w tym roku jest zaplanowana osobno i musi być omówiona indywidualnie – najlepiej w kolejnych dniach tego tygodnia – indywidualnie.
Przydatne linki:
- Strefa Lektora – czyli zbiór wszystkich materiałów online:
https://angielskirzeszow.pl/strefa-lektora/
- Mapy myśli gry i zabawy: